Sonia Rykiel Defilesi'nden Bir Gün önce Neler Olur?



Paris'ten, 4 modacının defile hazırlıklarını anlatan bir dvd seti aldığımdan bahsetmiştim. Dün Sonia Rykiel olanını büyük bir keyifle seyrettim :)

Zaten bir defilenin hazırlıklarını izlemek oldukça heyecan verici, söz konusu Sonia Rykiel'in 2008'de gerçekleşen ve markanın 40. yılını kutlayan defile olunca bu heyecan daha da katlandı! :)





Sonia Rykiel, tasarım yapmaya hamileyken istediği gibi bir kazak bulamayınca başlıyor. Eşinin Paris'te Laura isimli bir butiği var ve O'nun üreticilerinden birine istediği gibi yapması için sipariş veriyor. Kazak defalarca gidip geldikten sonra, en sonunda Sonia'nın istediği hali alıyor! Çok beğenilince Laura'da satılmaya başlanıyor ve burada dikkat çekip ELLE dergisine kapak oluyor!

Tüm serüven böyle başlamış işte ve 2 sene önce 40. yılını doldurmuş marka. Sonia Rykiel "Knit Queen" olarak anılmış hep ama aslında örgü örmeyi bile bilmezmiş :)


Markanın başında kızı Natalie(solda) var ve herşeye hakim! Sonia Rykiel'in 40. yıl kutlamalarında ise yemekli bir defile organize ediyor, 1000 konuk davet ediyor. Defilenin sonunda da annesine bir sürprizi var. İşte, bu benim en bayıldığım kısım oldu! Oraya gelmeden, defileden bir gün ne karın ağrıları çekiliyor onları anlatmak istiyorum!

Şovdan önceki gün 70 modelin fitting'inin yapılması, 160 kıyafetin elden geçirilmesi gerekiyor! 40. yıl kutlaması olduğu için ekip oldukça kalabalık! Podyuma 100'den fazla tasarım çıkacak! Bu arada saç, makyaj, styling hiçbiri tam olarak netleşmiş değil! Ertesi gün 1000 konuk şovu izleyecek, yemek yiyecek!

Son dakikada 16-18 yaş arası mankenlerin saat 10:00'dan sonra çalışamayacağını öğreniyorlar, bu da 17 manken demek! Defile başlamadan 1 saat önce podyumda kullanılacak ve mankenler çıkınca kaldırılması gereken panjurlarda arıza oluyor, tam bir stres, panik ortamı! Hiçbirşey yetişmiyor, defile 1.5 saat geç başlıyor ama moda tarihine en eğlenceli şovlardan biri olarak girmeyi başarıyor!


Sonia Rykiel'in en önemli özelliklerinden biri podyuma hep gülen, eğlenen mankenler çıkarması! Bu defile de tam bir parti havasında gerçekleşiyor! Sonunda ise Natalie sürprizini gerçekleştiriyor. 30 tane birbirinden ünlü modacının, Sonia Rykiel'in 40. yılı için yaptığı özel tasarımlar podyuma çıkıyor. Ben bunlara bayıldım! Sonia Rykiel'in en karakteristik özellikleri, örme, çizgiler ve kızıl kabarık saçları birçok tasarıma ilham kaynağı olmuş tabii ki!

Sizin için tasarımların bazılarıyla bu slayt şovu hazırladım, iyi seyirler! :) 

2 yorum:

Stilcatcher dedi ki...

ben bu defileyi izlemistim..bayiliyorum bu kadina ben.modayi eglenceye donusturmesine daha cok..

Style Tricks dedi ki...

Itir, aynen! bence de muhtesem bi kadin!

Related Posts with Thumbnails